مهاجرت به اسپانیا; اطلاعات جامع + شرایط و روش ها

 

شما در این مقاله می توانید اطلاعات جامعی در رابطه با مهاجرت به اسپانیا کسب نمایید و از آخرین قوانین و مقررات و روش های مهاجرت به اسپانیا آگاهی یابید. ما نیز سعی خواهیم کرد با تغییر قوانین، این مقاله را در اسرع وقت بروز نموده و شما را از جدیدترین قوانین باخبر کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم هر از گاهی به این مقاله سر بزنید و آخرین قوانین بروز شده این مقاله را مطالعه نمایید.

با توجه به آمار در حال حاضر حدود 5 میلیون نفر از کشور های مختلف در اسپانیا زندگی می کنند و این نشان می دهد که این کشور، شرایط مناسبی را برای افرادی که قصد مهاجرت به اینجا را دارند فراهم نموده است از این بین سهم ایرانیانی که به این کشور مهاجرت کرده اند در حدود 30 هزار نفر می باشد. هدف ایرانیان برای مهاجرت به این کشور بیشتر تحصیل و کار بوده است اما دلایل متعدد زیادی وجود دارد که باعث شده است که خیلی از ایرانی ها خواهان مهاجرت به این کشور هستند.

یکی از دلایلی که می تواند اسپانیا مقصد مناسبی برای مهاجرت باشد دریافت آسان ویزای این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی می باشد که شما می توانید ویزای این کشور را به آسانی و در اسرع وقت با تماس با شماره زیر دریافت نمایید.

 

برای دریافت ویزای اسپانیا تماس بگیرید

05132284535

 

حال با توجه به مطالب بالا اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید می توانید اطلاعات جامعی را در اینجا مشاهده نمایید پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ما در اینجا سعی کرده ایم که به تمامی سوالاتی که در ذهن شما وجود داشته پاسخ دهیم حال باز هم اگر سوالی وجود داشت که در این مقاله نتوانستید به پاسخ آن دست یابید می توانید با مشاورین متخصص آژانس گردشگری پرسیا توس تماس حاصل نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

با چه روش هایی مهاجرت به اسپانیا امکان پذیر است ؟

 

افرادی که قصد دارند به اسپانیا مهاجرت کنند از 5 طریق زیر می توانند این کار را انجام دهند این 5 روش عبارتست از :

  • از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق ازدواج
  • از طریق تولد

 

روش های مهاجرت به اسپانیا

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار :

 

کشور های اسپانیا به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی قاره اروپا شناخته می شود با توجه به این بسیاری از افراد علاقه دارند که برای کار به این کشور مهاجرت کنند.

یکی از مشاغلی که در اسپانیا رونق فروانی دارد مشاغل مرتبط با کشاورزی و تولید مواد غذایی می باشد و این هم به دلیل این است که کشور اسپانبا آب و هوای مناسبی برای کشاورزی دارد.

با توجه به جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا، یکی دیگر از موارد پررونق این کشور زا می توان صنعت توریست معرفی نمود علاوه بر آن این کشور در صنایع موتور و کشتی سازی نیز رونق فروانی دارد.

 

انواع ویزا برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار :

 

  • ویزای کار طولانی مدت
  • ویزای کار فصلی
  • ویزای Au Pair
  • ویزای Eu Blue Card

 

قانون کلی مهاجرت به اسپانیا از طریق کار :

 

به طور کلی اگر شما هم قصد دارید از طریق کار به کشور اسپانیا مهاجرت نمایید بایستی از یک کارفرمای معتبر اسپانیایی پیشنهاد کاری دریافت کنید در این صورت می توانید با به همراه داشتن یکی از ویزا های فوق به این کشور مهاجرت نمایید البته کارفرما نیز برای اینکه بتواند یک نیروی خارجی استخدام کند باید مجوز کاری درخواست نماید.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری :

 

یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید و به کشور اسپانیا مهاجرت نمایید روش سرمایه گذاری می باشد.

روش سرمایه گذاری در کشور اسپانیا به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد که از این بین سرمایه گذاری به دو روش نسبت به روش های دیگر طرفداران بیشتری دارد این دو روش عبارتند از :

  • خرید ملک
  • تمکن مالی

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک :

 

یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به اسپانیا خرید ملک می باشد در این روش هر متقاضی می تواند با 500 هزار یورو یک ملک در اسپانیا خریداری نماید و از این طریق به این کشور مهاجرت کند اما در این روش لازم به ذکر است که اگر شما قصد دارید تابعیت و یا اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید اجازه فروش ملک خریداری شده را تا مدتی مشخص نخاهید داشت.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی :

 

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی می باشد که در این صورت هر فرد باید برای زندگی در اسپانیا بدون شغل حداقل 22 هزار یورو برای خود و برای هریک از اعضای خانواده 10 هزار یورو پرداخت نماید.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج و تولد :

 

یکی از راه های دیگری که می توان برای مهاجرت به اسپانیا از آن استفاده نمود ازدواج با یک شهروند اسپانیایی می باشد البته باید توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این روش برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید حتما شرایط آن را نیز انجام دهید.

 

شرایط استفاده از این روش عبارتند از :

  • ازدواج باید به صورت رسمی انجام گیرد
  • فرد اسپانیایی باید دارای شغل و ملک باشد

 

اگر فرد شرایط استفاده از این روش را داشته باشد می تواند با استفاده از مدارک رسمی اقدام به درخواست اقامت اسپانیا نماید. به طور کلی فرد بعد از سه سال ازدواج با یک شهروند اسپانیایی می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید اما در صورتیکه این ازدواج فقط به قصد مهاجرت به اسپانیا صورت گرفته باشد و برای مراجع قانونی این امر ثابت گردد فرد با جریمه سنگینی رو به رو خواهد شد و حتی ممکن است منجر به اخراج وی از کشور اسپانیا گردد.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد :

 

برای مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد باید فرزند در خاک اسپانیا به دنیا بیاید در این صورت خانواده وی می تواند برای تولد فرزند خود از دولت اسپانیا درخواست شناسنامه نماید ولی استفاده از این روش نیز شرایط خاصی دارد.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که باید در تولد فرزند یکی از والدین چه پدر و چه مادر شهروند اسپانیا باشد که خون مردم این کشور در رگ های فرزند جریان داشته باشد.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل :

 

یکی از موارد دیگری که شما می توانید از طریق آن اقامت اسپانیا را دریافت نمایید از طریق تحصیل می باشد. دلایل زیاد فراوانی وجود دارد که افراد را علاقه مند می کند که در اسپانیا تحصیل کنند از جمله این دلایل می توان به وجود دانشگاه های با رتبه بالا، ارزان و یا رایگان بودن هزینه تحصیل، امکان کار کردن در هنگام تحصیل و پایین بودن هزینه زندگی کردن در اسپانیا اشاره کرد.

دانشجویانی که قصد دارند در یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی اسپانیا ادامه تحصیل دهند باید یکی از انواع ویزا هایی که واجد شرایط آن می باشند را دریافت نمایند لازم به ذکر است که برای ادامه تحصیل در اسپانیا نامه پذیرش از طرف دانشگاه یا مرکز آموزشی اسپانیا الزامی می باشد.

ویزا های دانشجویی که افراد می توانند از آن استفاده کنند عبارتند از :

  • ویزای دانشجویی کمتر از سه ماه
  • ویزای دانشجویی کوتاه مدت (3 تا 6 ماه)
  • ویزای دانشجویی بلند مدت (6 ماه به بالا)

برای دریافت ویزا های دانشجویی اسپانیا می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

 

05132284535

 

با توجه به اینکه در دانشگاه های اسپانیا در اکثر اوقات به زبان این کشور تحصیل می کنند و در برخی از دانشگاه ها نیز زبان تدریس، زبان انگلیسی می باشد عامل دیگری که می تواند در پذیرش شما تاثیر گذار باشد تسلط کافی به این دو زبان است.

دانشجویانی که از کشور های دیگر به قصد ادامه تحصیل به این کشور می آیند می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اسپانیا ادامه تحصیل دهند از جمله رشته های پرطرفداری که هرساله دانشجویان زیادی از کشور های مختلف را به خود جذب می کند دو رشته پزشکی و داروسازی می باشد.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت به اسپانیا :

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم روش های مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد که هرکدام دارای شرایط ویژه ای می باشند که شما با انتخاب هرکدام از این روش ها بایستی شرایط آن را نیز برای مهاجرت داشته باشید.

اما در حالت کلی برای مهاجرت به اسپانیا شما نیازمند تهیه و ارائه یک سری از مدارک می باشید که از جمله آن می توان به پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار، چند قطعه عکس پاسپورتی، هزینه کافی داشتن برای دریافت فرم تقاضا و ویزا های لازم، داشتن ویزای معتبر، ارائه مدارکی مبنی بر داشتن مکانی برای زندگی در اسپانیا و نداشتن سابقه کیفری اشاره کرد.

البته این موارد جزو موارد عمومی مورد نیاز برای مهاجرت به اسپانیا می باشد و شما باید با توجه به روشی که برای مهاجرت برمی گزینید و نوع ویزای خود شرایط ویژه تری را نیز برای مهاجرت خود فراهم آورید.

 

مزایای مهاجرت به اسپانیا :

 

اقامت در اسپانیا برای فردی که قصد دارد به این کشور مهاجرت کند می تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد از جمله این مزایا می توان به هزینه های پایین زندگی در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی اشاره کرد به علاوه اینکه شما در این کشور می توانید از حمایت های اجتماعی و مالی خاص و گاهی اوقات به صورت رایگان نیز بهره مند گردید.

عامل دیگری که می تواند برای زندگی یک فرد مهاجر تاثیر گذار باشد ارزش پول کشور مقصد می باشد فردی که به اسپانیا مهاجرت می کند می تواند حقوق خود را به یورو و همچنین با سرمایه گذاری در این کشور می تواند سود خود را نیز به یورو دریافت نماید و این می تواند تاثیر زیادی بر زندگی یک مهاجر داشته باشد.

از نظر آب و هوایی نیز اگر کشور اسپانیا را بررسی کنیم این کشور با توجه به آب و هوای گرم مدیترانه ای که دارا می باشد یک مزیت برای افرادی به حساب می آید که هوای سرد و بارانی را دوست ندارند باید گفت که این کشور در زمستان نیز در اکثر شهر ها به جز شهر های کوهستانی دارای آب و هوای گرم می باشد.

مزیت دیگری که می توان برای مهاجرت به اسپانیا به آن اشاره کرد زبان این کشور می باشد همانطور که می دانید زبان اسپانیایی علاوه بر اسپانیا در 15 کشور دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد و این یک نکته مثبت در رزومه و روابط افرادی به حساب می آید که به این کشور مهاجرت می کنند.

یک دلیل دیگری که می تواند باعث مهاجرت افراد به این کشور گردد آزادی و زندگی آرام در کنار سایر مذاهب می باشد از گذشته تا به اکنون کشور اسپانیا کشوری بوده است که تمامی مذاهب را به خود دیده است بنابراین زندگی در کشوری با تنوع ادیان مختلف امری عادی در این کشور به حساب می آید.

در کنار این مزیت ها می توان به زندگی در کشوری با فرهنگ غنی و با استاندارد های بالای زندگی در کنار مردمانی با اخلاق نیز اشاره کرد.

 

انواع ویزا های اسپانیا :

 

شما بایستی برای سفر یا مهاجرت خود به اسپانیا بنا به شرایط خود یکی از ویزا ها را تهیه نمایید که ما در اینجا به شرح و معرفی انواع ویزا ها پرداخته ایم

 

ویزای فرودگاهی اسپانیا :

با این ویزا متقاضی اجازه ورود به منطقه ترانزیت بین المللی را دارد.

 

ویزای شینگن - ویزای کوتاه مدت اسپانیا :

متقاضی می تواند به مدت 180 روز در اسپانیا اقامت داشته باشد. سفر نباید کاری باشد.

 

ویزای بلند مدت اسپانیا :

متقاضیانی که بیش از 90 روز اقامت اسپانیا نیاز داشته باشند بسته به شرایط نظیر کار، تحصیل و ... باید از این نوع ویزا استفاده نمایند.

 

ویزای توریستی اسپانیا :

متقاضی می تواند به مدت 90 روز برای سفر و گردش در اسپانیا از این ویزا استفاده نماید.

 

علاوه بر ویزاهایی که در بالا به آن اشاره شد دولت اسپانیا مجوز های دیگری نیز برای اقامت در اسپانیا صادر می کند که افراد می توانند بنابر روش مهاجرتی انتخابی خود از هریک از این ویزا ها استفاده نمایند. این ویزا ها عبارتند از :

 

ویزای تمکن مالی اسپانیا :

برای کسانی صادر می شود که توانایی زندگی در اسپانیا بدون داشتن شغل را دارند.

 

گلدن ویزا اسپانیا :

برای کسانی صادر می شود که به واسطه خرید ملک در اسپانیا سرمایه گذاری کرده اند.

 

ویزای سرمایه گذاری اسپانیا :

برای کسانی صادر می شود که قصد سرمایه گذاری در یکی از تجارت های موجود در اسپانیا یا راه اندازی یک کسب و کار جدید در این کشور را دارند.

 

ویزای کار اسپانیا :

برای نیروی کار متخصصی صادر می شود که از یک کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد کاری داشته باشد.

 

ویزای دانشجویی اسپانیا :

برای دانشجویانی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را داشته و نامه پذیرش دانشگاه را دارند.

 

انواع ویزای اسپانیا

 

هزینه زندگی در اسپانیا :

 

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر می باشد که در پایین یک حدود قیمتی از هزینه های زندگی در اسپانیا را برای شما ذکر کرده ایم.

 

هزینه اجاره مسکن در اسپانیا :

هزینه های ماهیانه

آپارتمان متوسط 865 یورو

آپارتمان کوچک 675 یورو

اتاق دانشجویی 660 یورو

 

هزینه حمل و نقل در اسپانیا :

هزینه های ماهیانه

کرایه حمل و نقل عمومی 42 یورو

کرایه تاکسی (30 دقیقه) 10 یورو

قطار سراسری کشوری 102 یورو

 

هزینه مایحتاج در اسپانیا :

هزینه های ماهیانه

یک نفر 650 یورو

خانواده چهار نفره 2308 یورو

هزینه زندگی در اسپانیا

 

بهترین شهر های اسپانیا برای مهاجرت :

 

یک نکته مهمی که در مهاجرت به اسپانیا اهمیت زیادی دارد انتخاب شهر محل زندگی در اسپانیا می باشد به دلیل اینکه هر شهر اسپانیا می تواند شرایط و هزینه های زندگی خاص خود را داشته باشد.

در ادامه این مقاله به توضیحاتی در رابطه با بهترین شهر های محل زندگی در اسپانیا خواهیم پرداخت.

 

شهر بارسلون :

شهر بارسلون یکی از اصلی ترین شهر های اسپانیا به حساب می آید این شهر با توجه به آب و هوای گرم و متعادل، داشتن ساحل و سبک زندگی آرام مردمان آن می تواند مقصد مناسبی برای اقامت باشد البته باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در شهر بارسلون نسبت به سایر شهر های اسپانیا بالاتر می باشد بنابراین زندگی در این شهر بیشتر برای کسانی مناسب است که تمکن مالی زیادی دارند.

 

شهر مادرید :

مادرید پایتخت اسپانیا می باشد و یکی از شهر های مدرن با امکانات رفاهی بالا و قابل دسترس همگان و سطح زندگی ایده آل می باشد و همواره به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجران محسوب میشده است.

 

شهر مالاگا :

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید دوران بازنشستگی خود را در یکی از شهر های اسپانیا سپری کنید پیشنهاد ما به شما شهر مالاگا می باشد این شهر از نظر هزینه زندگی، ارزان و از نظر آب و هوایی مناسب می باشد ساحل های زیبا، غذا و نوشیدنی عالی و محیطی آرام از دیگر مزایای این شهر به حساب می آید.

 

شهر سن سباستین :

شهر سن سباستین با توجه به معماری های خیره کننده، بناهای تاریخی، آب و هوای متعادل و سطح زندگی بالا به پاریس کوچولو در بین اروپاییان معروف است و مقصدی مناسب برای افرادی است که قصد مهاجرت به اسپانیا را دارند.

 

شهر آلیکانته :

شهر آلیکانته در جنوب اسپانیا واقع شده است و برخلاف شهر بارسلون این شهر را می توان به عنوان ارزان ترین شهر اسپانیا معرفی نمود در این شهر شما می توانید سواحل زیبای شنی و خیابان های زیبایی را مشاهده نمایید که این عوامل باعث شده اند که این شهر نیز جزو یکی از شهر های پرطرفدار اسپانیا برای مهاجرت به حساب آید.

 

با توجه به مطالب بالا باید گفت که اسپانیا جزو یکی از گزینه های اصلی برای افرادی است که قصد کار و یا زندگی در اسپانیا را دارند اگر شما هم جزو این افراد هستید که قصد دارید به اسپانیا مهاجرت نمایید می توانید مراحل اقدام تا اقامت خود در اسپانیا را از طریق آژانس گردشگری پرسیا توس با یک شعبه در ایران و یک شعبه در اسپانیا پیگیری نمایید. برای این کار می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید تا همکاران ما مراحل انجام این اقامت را برای شما پیگیری نمایند.

 

از اقدام تا اقامت در اسپانیا همراه شما هستیم

05132284535




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.