پورتو بانوس، منطقه ای تجاری مسکونی فوق لوکس که برای قشر ثروتمند که توسط خوزه بانوس یک سرمایه گذار محلی ساخته شد تا تفریحات اشرافی و خدمات تشریفاتی گران قیمت مانند رستوران ها، فروشگاه ها، قایق های تفریحی چند میلیون دلاری و جشن های شبانه را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.

پورتو خوزه بانوس که بیشتر با نام پورتو بانوس شناخته می شود یک تفرجگاه دریایی است که در جنوب غربی ماربلای اسپانیا در کاستا دل سول واقع شده است.

در ماه مه سال 1970 توسط خوزه بانوس این اسکله تفریحی و مجتمع تجاری لوکس ساخته شد و هرسال با 5 میلیون بازدید کننده یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در کاستا دل سول محسوب می گردد. و در بین افراد مشهور بین المللی محبوبیت زیادی دارد. پورتو بانوس در اطراف دهکده ساحلی و به سبک معماری مدیترانه ای ساخته شده است.

 

برای رزرو تور استانبول کریسمس 2023 کلیک کنید.

 

جغرافیا و آب و هوا

 

پورتو بانوس در کاستا دل سول در جنوب شرقی اسپانیا، 6 کیلومتری جنوب غربی ماربلا،64 کیلومتری جنوب غربی مالاگا و 782 کیلومتری جنوب مادرید واقع شده است. این منطقه از سمت شمال توسط یک رشته کوه محصور گردیده و این رشته کوه در آب و هوای این منطقه تاثیر گذار بوده است. اگر خواسته باشیم میانگین دمایی سالانه را به شما بگیم این منطقه دارای میانگین دمایی 18 درجه یا 64 درجه فارنهایت می باشد.

از نظر دسترسی پورتو بانوس با سایر شهر ها و کشور ها باید عرض شود که فرودگاه مالاگا در 60 کیلومتری پورتو بانوس قرار دارد و شبکه خوبی از جاده ها و و خدمات حمل و نقل باعث سهولت دسترسی پورتو بانوس با سایر شهر های مجاور گردیده است.

 

مجتمع

 

طبق گفته شهرداری ماربلا، پورتو بانوس هر ساله در حدود 5 میلیون بازدید کننده دارد. اگر بخواهیم بگوییم که بیشتر این بازدید کننده ها از کدام کشور ها و کدام مناطق جهان هستند باید بگوییم بیشتر این افراد از شمال ازوپا (به ویژه بریتانیا)، اعراب (به ویژه کویت و عربستان سعودی) و گردشگران اسپانیایی و روسی هستند.

نقطه مهم پورتو بانوس مارینا است. این اسکه برای 915 قایق، از جمله قایق های پادشاه عربستان سعودی و چندین نفر دیگر از ثروتمندان جهان جا دارد. در هر طرف مارینا یک ساحل وجود دارد که می توان در آنجا قایق ها را کرایه کرد.

 

برای رزرو تور دبی کریسمس 2023 کلیک کنید.

 

حمل و نقل

 

به جز فرودگاه مالاگا از جمله گزینه های حمل و نقل دیگری که افراد می توانند از آن ها استفاده کنند کرایه ماشین، تاکسی یا اتوبوس است. پورتو بانوس دارای یک جاده اصلی نیز می باشد که از یک جاده با عوارض و یک جاده بدون عوارض تشکیل شده است و می توانید در طی مسیر از مناظر زیبای کاستا لذت ببرید.

 

مراکز خرید

 

خیابان های پورتو بانوس از بوتیک های لوکس و گران قیمتی همچون کریستین دیور، گوچی، بولگاری، ورساچه، دولچه و گابانا، الیزابت فرانچی و دیگران است. جدا از رستوران های زنجیره ای و بوتیک ها در قلب میدان آنتینیو باندراس یکی از بزرگترین فروشگاه های اسپانیا قرار دارد.