قطار سریع السیر تهران مشهد

 

همانطور که می‌دانید قطار‌ها یکی از وسایل حمل‌و‌نقل محبوب برای سفر‌های بین شهری در بین بسیاری از مسافران می‌باشد و این هم به دلیل مزایایی است که قطار‌ها دارا هستند ولی با وجود این قطار‌ها یک نقطه ضعف بزرگ دارند و آن هم طولانی بودن زمان رسیدن به مقصد است که اگر به طور مثال شما خواسته‌باشید مسیر بین دو شهر تهران به مشهد را طی نمایید با قطار‌های عادی باید در حدود 12 ساعت در مسیر باشید.

 

قطار سریع السیر تهران مشهد چند ساعته است؟

از چند سال پیش برای حل مشکل طولانی بودن زمان رسیدن به مقصد با استفاده از قطار‌ها، قطار‌های سریع‌السیر وارد چرخه ریلی کشور شدند و یکی از اولین مسیر‌های این قطار‌های سریع‌السیر در ایران، مسیر تهران به مشهد بود که توانست مدت زمان این مسیر 12 ساعته را به 8 ساعت کاهش دهد. اما با وجود این هنوز فاصله زیادی با مدت زمان پرواز تهران به مشهد که حدود 1 ساعت و 20 دقیقه بود را داشت و باید تا حد امکان در سال‌های آینده نسبت به بهبود زمان قطار‌های سریع‌السیر در ایران تحقیق و برنامه‌ریزی شود.

 

 

چه نوع قطار‌های سریع‌السیری در مسیر تهران به مشهد وجود دارند؟

 

تنوع قطار‌های سریع السیری که در شبکه ریلی کشور وجود دارد بسیار کم است و می‌توان گفت در حال حاضر تنها قطار سریع‌السیری که در این شبکه وجود دارد قطار پردیس می‌باشد و به تازگی قطار سریع‌السیر غدیر نیز به شبکه ریلی کشور افزوده شده‌است. البته این قطار‌ها با استاندارد‌های تراز اول قطار‌های سریع‌السیر فاصله دارند و نمی‌توان آن‌ها را در رده قطار‌های سریع‌السیری که در جهان موجود است قرار داد و آن هم به دلیل این است که زیر ساخت‌های مورد نیاز برای قطار‌های سریع‌السیر در کشور هنوز وجود ندارد و این قطار‌هایی هم که با عنوان قطار‌های سریع‌السیر در ایران وجود دارند تنها تفاوتی که با قطار‌های معمولی دارند این است که از سرعت بالاتری بهره‌مند می‌باشند و می‌توانند زمان رسیدن به مقصد را کوتاه‌تر کنند.

 

قطار سریع السیر تهران به مشهد

 

سرعت قطار سریع‌السیری که در مسیر تهران به مشهد وجود دارد چه‌قدر است؟

 

قطار های معمولی که در مسیر تهران به مشهد وجود دارند سرعتی در حدود 100 الی 130 کیلومتر بر ساعت دارند در حالیکه سرعت قطار های سریع السیر به حدود 160 کیلومتر بر ساعت می رسد و قطار غدیر نیز در حدود 140 الی 150 کیلومتر بر ساعت را دارا می باشد. طبق اطلاعاتی که وجود دارد شبکه ریلی کشور ظرفیت بیشتر از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را در حال حاضر ندارد.

 

قطار سریع السیر تهران به مشهد

 

ویژگی های قطار سریع السیر تهران مشهد پردیس :

 

قطار سریع السیر پردیس یک قطار 4 ستاره اتوبوسی است این قطار به دلیل اینکه از سیستم خودکششی استفاده می تماید توانسته است که سرعت بیشتری نسبت به قطار های معمولی داشته باشد این سیستم به این صورت عمل می کند که علاوه بر لوکوموتیو و موتور محرک آن، هر واگن نیز دارای موتور محرکی می باشد که وظیفه کشش آن واگن را برعهده دارند این ویژگی سبب شده است که علاوه بر افزایش سرعت قطار، امنیت قطار را افزایش داده و مصرف سوخت را نیز کاهش دهد.

 

در این قطار سعی شده است که امکانات رفاهی تا حد امکان برای شما فراهم گردد تا 8 ساعتی که در مسیر هستید احساس راحتی داشته باشید. برخی از این امکانات عبارتند از :

 

  • در این قطار ها از نوع صندلی های هواپیما استفاده شده است که راحتی زیادی را برای مسافران فراهم می کند.
  • این قطار ها عایق سر و صدا، رطوبت و گرد و خاک می باشد.
  • در این قطار ها سیستم صوتی و تصویری وجود دارد
  • در این قطار وعده غذایی و میان وعده به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار داده می شود.
  • دارای سیستم تهویه مطبوع
  • دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب

 

قطار سریع السیر تهران به مشهد

 

قیمت بلیط قطار پردیس تهران مشهد:

 

با توجه به اینکه در مسیر تهران به مشهد تنها قطار سریع السیری که وجود دارد قطار پردیس می باشد بنابراین نمی توان مقایسه قیمتی داشت ولی با توجه به اینکه این قطار یک قطار اتوبوسی 4 ستاره با امکانات قابل قبول می باشد قیمت این قطار نسبت به قطار های معمولی نسبتا بالاتر می باشد ولی شما می توانید در ایام غیر پیک این قطار را با قیمت های مناسب تری تهیه نمایید.

برای رزرو بلیط این قطار نیز می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

 

رزرو بلیط قطار

 




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.