اقلام ممنوعه در سفر به ترکیه ( آپدیت 11 آبان ماه 1401 ) :

 

در سفر هایی که با هواپیما صورت می گیرد برای ایمنی بیشتر، از حمل یک سری وسایل و بردن آن به داخل هواپیما و کابین جلوگیری به عمل می آید و حمل آن جرم محسوب می گردد.

یکی از سوالات متداولی که مسافران در هنگام خرید بلیط هواپیما از ایرلاین ها و آژانس های گردشگری سوال می کنند در این رابطه است که حمل چه وسایلی در این پرواز ممنوع می باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم درباره وسایلی که حمل آن در پرواز های خارجی به ویژه پرواز به ترکیه  ممنوع می باشد به طور مفصل توضیحات لازم را برای شما بیان نماییم. بنابراین از شما خواهشمندیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا اطلاعت کاملی را در این زمینه کسب نمایید.

 

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما از تهران به استانبول با مناسب ترین قیمت کلیک کنید.

 

1. حمل سلاح گرم :

 

به طور کلی حمل سلاح گرم در پرواز به ترکیه ممنوع می باشد مگر اینکه مجوز حمل این اسلحه را دارا باشید در این صورت نیز شما مجوز بردن اسلحه به داخل هواپیما و کابین را ندارید بلکه باید آن را تحویل باربری دهید و در مقصد نیز اسلحه خود را از باربری تحویل بگیرید.

 

2. حمل وسایل ورزشی :

 

شاید شما یک ورزشکار حرفه ای باشید و نمی خواهید در سفر خود به ترکیه بین تمریناتتان وقفه ایجاد شود و می خواهید در این سفر وسایل ورزشی خاصی را همراه خود ببرید اما باید توجه کنید که همراه بردن این وسایل به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد حتی اگر در داخل چمدان دستی شما باشد و بایستی این وسایل به باربری تحویل داده شود.

 

3. حمل وسایل دفاع شخصی تیز و برنده :

 

یکی از موارد دیگری که حمل آن در پرواز ترکیه ممنوع می باشد حمل وسایل دفاع شخصی تیز و برنده است زیرا که این وسایل چه در کابین هواپیما و چه در بیرون می تواند به سایرین آسیب وارد نماید. 

 

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما از مشهد به استانبول با مناسب ترین قیمت کلیک کنید.

 

4. حمل برخی از مواد غذایی :

 

برخی از مواد غذایی حمل آن به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد این مواد غذایی عبارتند از : شیر، سس، روغن، آبمیوه، ژله و مربا و نباید مقدار این مواد غذایی بیشتر از 100 میلی لیتر باشد و بایستی در ظرف های بسته بندی شده به قسمت بار تحویل داده شود.

 

5. حمل برخی از ساز های مجاز موسیقی :

 

شما این ساز ها را در صورتی می توانید به داخل کابین هواپیما ببرید که طول ساز شما کمتر از 120 سانتی متر باشد و در قفسه بالای صندلی به طور کامل قرار گیرد در غیر اینصورت شما بایستی ساز خود را در یک نایلون حبابی شکل پیچیده و به قسمت بار تحویل دهید.

 

6. سایر اقلام ممنوعه :

 

به طور کلی هر وسیله ای که امنیت هواپیما را به خطر بیندازد ممکن است در برخی از کشور ها توسط مقامات ایمنی به عنوان اقلام ممنوعه در نظر گرفته شود.

 

برای رزرو تور اقساطی استانبول از مشهد با مناسب ترین قیمت کلیک کنید.

 

وسایل مجاز در سفر به ترکیه :

 

حمل وسایل الکتریکی در داخل هواپیما مجاز می باشد و مسافران می توانند بدون محدودیت به وسایل الکتریکی خود از جمله: لپتاب، تلفن همراه، دوربین، تبلت و هندزفری در داخل کابین هواپیما دسترسی داشته باشند.

 

همچنین شما می توانید برخی از مواد غذایی را به داخل کابین هواپیما حمل کنید این مواد غذایی عبارتند از : کلوچه، کیک و شکلات

 

در این مقاله شما با اقلام ممنوعه در سفر به ترکیه آشنا شدید و می دانید که اگر چنین وسایلی را به همراه خود دارید بایستی چه کاری را انجام دهید. این مقاله ممکن است در آینده باز هم تغییراتی داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می گردد قبل از هر سفر خود به ترکیه به این مقاله سری بزنید و از آخرین اقلام ممنوعه سفر به ترکیه آگاهی یابید.




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.