پلاک ترانزیت (بین المللی) خودرو در مشهد

شاید شما جزو افرادی باشید که قصد دارید با اتومبیل شخصی خودتان به کشور‌های خارجی سفر کنید برای این منظور شما نیاز به فراهم آوردن یک سری مقدمات دارید. مورد اولی که باید به آن توجه داشته‌باشید این است که گواهینامه ایرانی شما برای کشور‌های دیگر اعتباری ندارد و باید قبل از سفر خود گواهینامه بین‌المللی دریافت نمایید. شما می‌توانید برای دریافت گواهینامه بین‌المللی خود به صورت حضوری به آدرس مشهد، خیابان آیت‌الله شیرازی، بین شیرازی 17 و 19، لابی هتل تارا مراجعه نمایید و گواهینامه بین‌المللی خود را در 20 دقیقه تحویل بگیرید. اما قبل از مراجعه حضوری بهتر است مطلب صدور گواهینامه بین‌المللی در مشهد را مطالعه نمایید و از مدارک مورد نیاز که باید همراه داشته‌باشید مطلع گردید. دومین مورد که باید به آن دقت کنید داشتن پلاک ترانزیت است که باید بگوییم که این مورد رو هم می‌توانید با مراجعه به آدرس بالا دریافت نمایید و در قسمت پایین نیز می‌توانید توضیحات کامل پلاک ترانزیت و مدارک آن را به طور کامل مطالعه نمایید.

 

جهت دریافت پلاک ترانزیت خود با ما تماس بگیرید.

05132284535

 

محل دریافت پلاک ترانزیت در مشهد:

شما می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کرده و گواهینامه بین‌المللی و پلاک ترانزیت خود را دریافت نمایید.

آدرس : مشهد - خیابان آیت‌الله شیرازی - بین شیرازی 17 و 19 - جنب هتل تارا - آژانس پرسیا‌توس 

 

هزینه پلاک ترانزیت چه‌قدر است؟

عنوان مدارک خدمات

قیمت (تومان)

پلاک ترانزیت (موتور)

560.000

پلاک ترانزیت (خودرو)

1.300.000

دفترچه مالکیت

400.000

برچسب رهگیری

180.000

 

مدت زمان صدور پلاک ترانزیت :

صدور پلاک ترانزیت در حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.

 

پلاک ترانزیت :

امروزه برای رفت‌وآمد بین کشور‌های مختلف راه‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسیر‌های هوایی با هواپیما و مسیر‌های زمینی با قطار و اتوبوس اشاره کرد که افراد به دلخواه خود می‌توانند هر یک از این مسیر‌ها را به دلخواه خود انتخاب نمایند و از سامانه‌های رزرو آنلاین بلیط، بلیط خود را خریداری کنند و یا اینکه می‌توانند با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با آژانس‌های گردشگری که در این زمینه فعالیت دارند این کار را انجام دهند.

برای رزرو بلیط سفر‌های داخلی و خارجی خود می‌توانید با شماره‌های 8-05132284535 تماس حاصل نمایید.

اما بعضی از مسافران علاقه‌مند هستند که برای راحتی سفر خود با ماشین شخصی خودشان سفر کنند و از روش‌های بالا استفاده نکنند. این افراد باید توجه کنند که به دلیل اینکه شما قصد دارید به یک کشور دیگری بروید و هر کشوری دارای قوانین و مقررات خود می‌باشد باید شما هم طبق مقرراتی که در آن کشور وجود دارد عمل کنید. یک سری از مقررات بین کشور‌هایی طبق یک قرارداد بسته شده‌است که اکثر کشور‌ها به آن عمل می‌کنند. یکی از این مقررات گواهینامه بین‌المللی و پلاک ترانزیت و مدارک بین‌المللی ترانزیت می‌باشد.

ار پلاک و مدارک بین‌المللی ترانزیت برای شناسایی وسیله نقلیه استفاده می‌شود که به صورت بین‌المللی صادر می‌گردد.

پلاک ترانزیت برای هر وسیله نقلیه فقط و فقط یک بار صادر می‌گردد و تا پایان عمر همان وسیله نقلیه اعتبار دارد و در صورت فروش خودرو به خریدار تحویل داده می‌شود. اما گواهینامه بین‌المللی دارای اعتبار یک ساله و سه ساله می‌باشد و در صورت اتمام اعتبار باید دوباره نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

 

دفترچه مالکیت بین‌المللی خودرو:

دفترچه مالکیت بین‌المللی خودرو دفترچه‌ای است که در آن اطلاعات اسنادی خودرو و همچنین اطلاعات مالک و یا راننده خودرو در آن درج می‌گردد این دفترچه همانند گواهینامه بین‌المللی خودرو علاوه بر زبان فارسی به 7 زبان دیگر ترجمه شده‌است. لازم به ذکر است که این دفترچه قابل تمدید نمی‌باشد و در صورت اتمام اعتبار آن باید نسبت به گرفتن دوباره دفترچه مالکیت اقدام نمایید.

 

کارنه دو پاساژ چیست ؟

کارنه دو پاساژ، دفترچه عبور گمرکی است که جهت تسهیل تردد وسایل نقلیه موتوری در مرز‌های زمینی برخی کشور‌ها صادر و تحویل می‌گردد. این مجوز به صورت 5، 10، 15، و 25 برگی است که در هر بار عبور از مرز یک کشور، یک برگ آن باطل می‌شود. این دفترچه از تاریخ صدور به مدت یک سال معتبر خواهد بود. شایان ذکر است کارنه دو پاساژ تنها در دفتر مرکزی صدور اسناد کانون ارائه می‌گردد.

 

مدارک مورد نیاز برای صدور گواهینامه بین‌المللی :

  1. اصل کاپیتاژ (برگه مجوز خروج از کشور موقت که توسط اداره گمرک شهرستان صادر می‌گردد)
  2. فرد باید شناسنامه مالکیت خودرو را به همراه داشته‌باشد
  3. اصل پاسپورت به همراه کپی آن الزامی می‌باشد
  4. باید متقاضی فرم را تکمیل نماید
  5. اصل کارت ملی مالک
  6. اصل کارت ماشین
  7. اصل سند ماشین
  8. حضور مالک به همراه گواهینامه بین‌المللی برای گرفتن پلاک و دفترچه مالکیت بین‌المللی الزامی می‌باشد (شما می‌توانید برای دریافت گواهینامه بین‌المللی خود در مشهد به آدرس آیت‌الله شیرازی، بین شیرازی 17 و 19 لابی هتل تارا مراجعه نمایید و یا با شماره 09219563220 تماس حاصل نمایید.)

 




دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.